Nyt kursus for alle, der arbejder med digital forvaltning og journalisering i den statslige forvaltning.
Forstår du altid Statens Arkivers regler for f.eks. aflevering af data fra et it-system? Har du styr på, hvad der skal journaliseres?
Statens Arkiver udbyder nu et nyt kursus i reglerne for digital informationshåndtering. Kurset henvender sig til dig, der arbejder med digital informationshåndtering i en statslig myndighed.
I kurset Tjek på det digitale arkiv får du:
- Hjælp til at vurdere, hvad der skal journaliseres.
- Kendskab til de lovgivninger, der har konsekvenser for digital informationshåndtering.
- Vejledning i at håndtere ressortændringer i det digitale arkiv.
- Information om det kommende Tilsyn 2012.
- Gode råd til aflevering af data og dokumenter fra jeres it-systemer.
- Vejledning i, hvordan din organisation kan bruge egne data og dokumenter, der er afleveret til Statens Arkiver.
Kurset varer en dag og afholdes 11. september 2012 1 DGI-byen i København.
Læs mere om kurset og tilmeld dig her: http://www.sa.dk/arkivkursus